29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’Associació d’Agències de Mitjans (AM) sorpresa amb la forma de convocar els concursos públics de mitjans per l’administració

La Generalitat ofereix mitjançant concurs públic la gestió dels pressupostos de publicitat institucional, però un cop les agències aconsegueixen els contractes ningú controla quins criteris tenen en compte per adjudicar les partides, o qui els dicta, aquests criteris. Això ve a tomb arran que, el passat dilluns, una agència publicitària va signar un contracte amb el Grup Godó per 2.999.975 euros en concepte d’inserció de càpsules i microespais divulgatius de contingut informatiu. Aquests contractes s’afegeixen a d’altres tancats amb aquest grup de comunicació en el darrer any.

Per tot plegat, uns periodistes van preguntar sobre l’arbitrarietat d’aquestes adjudicacions a Francesc Homs, portaveu del Govern i conseller de Presidència, de qui depèn la publicitat institucional,  i aquest es va limitar a assegurar que el Govern no “regala els diners”. És a dir que ens vam quedar sense saber perquè aquest si i altres, no.

Com que el tema és molt greu i no només és practica a la Generalitat, l’Associació d’Agències de Mitjans (AM) ha mostrat públicament la seva sorpresa amb la forma de convocar els concursos públics de mitjans per l’administració, “davant l’escassa homogeneïtat de requeriments i documents tècnics a presentar”. Per posar un exemple més, segons l’AM “en alguns concursos s’obliga a l’adjudicatari al compliment d’algunes condicions que des dels propis plecs limiten la llibertat i eficàcia de les agències de mitjans a l’hora de concórrer a les licitacions”.

“Aquestes limitacions són -segons el parer de l’Associació d’Agències de Mitjans- aspectes que condicionen tant l’eficàcia de les ofertes de les agències de mitjans com el valor de les campanyes que l’Administració realitza amb l’objectiu de comunicar de forma eficient amb els ciutadans”. I nosaltres afegim que aquestes limitacions ofeguen una gran part de mitjans, com per exemple la premsa de proximitat, una ventafocs a la que, a més a més, deixen sense llenya… perquè el foc s’apagui per inanició.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...