30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’audiència mundial de la premsa escrita ha augmentat un 4,2% des de 2007, gràcies a les versions digitals

Les dades corresponen a l’informe Tendències mundials de la premsa de l’Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies (WAN-IFRA)

La setmana passada, WAN-IFRA (l’associació mundial d’editors de diaris de pagament) va presentar el seu informe mundial.

La majoria de l’ audiència mundial de la premsa escrita, 2.500 milions de persones, correspon a diaris impresos, mentre que les versions digitals de la premsa compten ja amb una audiència mundial de 600 milions de persones. Aquesta dada representa més lectors que el còmput total d’usuaris d’internet.

“La nostra indústria és més forta del que molts s’imaginen”, va assenyalar el president de WAN-IFRA, Larry Kilman, durant la presentació de l’estudi en el congrés mundial de l’associació que ha reunit editors de tot el món. “El problema no és l’audiència. Tenim audiència. El repte és trobar models de negoci rendibles en l’era digital “, va afegir.

De fet, l’audiència mundial dels diaris ha augmentat un 4,2% des de 2007, gràcies a les edicions digitals. També ha crescut la circulació de diaris de pagament impresos, un 1,1% a tot el món entre 2010 i 2011, encara que amb diferències entre regions. Mentre augmenta a Àsia (un 3,5%) i Orient Mitjà (4,8%), cau a Europa (un 3,4%), Amèrica del Nord (4,3%) i Llatinoamèrica (3,3%).

En correlació amb aquesta caiguda de la circulació en alguns estats, els ingressos publicitaris han baixat de manera global en premsa escrita un 40,6% des de 2007 sense que, de moment, hagin pogut ser reemplaçats per ingressos en els mitjans digitals. Segons l’estudi, aquesta diferència d’ingressos publicitaris en el paper en comparació amb els mitjans digitals està relacionada amb les diferències en la lectura que els usuaris fan d’ambdós mitjans.

Així,  els lectors passen menys temps i visiten menys pàgines en els digitals del que fan en paper. Per això, per l’associació el repte està en tractar d’intensificar el consum que els lectors fan de la premsa a internet.

En total, la indústria de la premsa mou a tot el món uns 158.765.000 d’euros l’any, dels quals 60.332.000 d’euros corresponen als ingressos per publicitat.

D’El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...