27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les aparences enganyen: el 56% dels joves llegeix premsa local amb regularitat

 

A priori no sembla que els millennials siguin massa aficionats a llegir premsa, però la veritat és que les aparences enganyen. El 56% dels joves d’entre 18 i 34 anys assegura llegir periòdics amb regularitat, tant en format imprès com en línia, segons un estudi de la Associació de Periòdics d’Estats Units (NAA). I és que per molt que alguns pensin que els millennials són poca cosa més que al·lèrgics als periòdics, la veritat és que aquesta generació confia més en la premsa generalista que en altres fonts formació.

No en va, el 60% dels joves d’entre 18 i 34 anys que llegeixen premsa local (diaris o setmanaris en versió impresa i online) considera que aquestes publicacions són de confiança. I no només això. El 55% creu que els periòdics locals es guien per una bona ètica periodística i actuen en nom de l’interès comú.

Quant a la forma en què els millennials consumeixen contingut procedent dels periòdics, un 71% llegeix diaris en format digital com a mínim un cop al mes. Els millennials són, a més, un 112% més proclius a consumir contingut periodístic a través dels dispositius mòbils que la resta de la població adulta. Aquesta generació, però, és bastant menys afí als tradicionals diaris nacionals en paper. Només el 10% dels abonats a la versió impresa de The New York Times té entre 18 i 24 anys.

Malgrat això, el 68% dels joves d’entre 18 i 24 anys i el 75% dels millennials d’entre 25 i 34 anys admet reaccionar d’alguna manera a la publicitat emplaçada en la premsa impresa.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...