30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les associacions de premsa catalana preparen un quiosc digital

L’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), i l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) estan treballant en un quiosc digital que es posarà en marxa “en els propers mesos”, segons ha anunciat el president de l’ACPC, Carles Ayats, en declaracions a La Xarxa. De fet, l’APPEC ja un parell d’anys que el manté obert a la xarxa, essent un col·lectiu pioner.

Ayats explicat en aquesta entrevista que estan treballant en un suport que permeti la descàrrega de tota la premsa que gestionen en suport digital. El sector considera que d’aquesta manera es podrà garantir que els diaris arriben al lector, davant la progressiva crisi de punts de venda oberts. Ayats destaca que a Catalunya es fa bona premsa, però si falla el punt de venda final té difícil la seva continuïtat.

En aquest sentit, en els darrers set anys, la pèrdua de vendes en alguns quioscos arriba al 40%, fet que ha provocat que, a Barcelona, uns 80 establiments (el 20% de 400) s’hagin vist obligats a tancar en l’última dècada. Només entre els anys 2004 i 2009 es varen perdre 200 punts de venda a Barcelona ciutat, i 620 a tot Catalunya (pèrdua d’un 17% del total de punts de venda a Catalunya) Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament i els quiosquers estan renegociant les noves concessions per tal de reflotar aquests negocis. A la resta de la demarcació, la xifra de tancaments arriba al 40% en els darrers set anys.

A banda, els quiosquers també demanen renegociar les condicions de les fiances i els ports que els imposen les quatre grans distribuïdores de premsa. Actualment paguen una mitjana de 140 euros setmanals que els deixen un marge de benefici d’entre el 17 i el 20%. Amb aquestes condicions i la davallada de vendes, els quiosquers asseguren que el model de negoci és insostenible.

Els venedors afegeixen que a la caiguda de la facturació també hi contribueixen la irrupció de la premsa gratuïta, la distribució gratuïta de premsa de pagament i els mitjans digitals. Podeu escoltar sencera aquesta entrevista al president de Premsa Comarcal CLICANT AQUEST LINK: http://www.laxarxa.com/audio/21995/211897

Per La Xarxa i Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...