Les aplicacions per augmentar la productivitat a l’empresa

productivitat a l'empresa

Quan parlem de productivitat, més concretament de productivitat personal, la gestió de temps és un dels factors o indicadors  més a tenir en compte. Com ens organitzem, com prioritzem,  si va primer l’important o l’urgent, etc. Per raons de control, per  a tot això, per descomptat, hi ha la llibreta de tota la vida, on  anotem les tasques, informació, etc. i els temps dedicats mesurats manualment, i que acaba sent un caos, o tenim algunes alternatives digitals, a l’abast de tothom. anem a llistar-ne unes poques, i expliquem com ens poden ajudar.

Programari per a una correcta gestió del temps

■ Evernote: Possiblement una de les més conegudes, és un
programa que ens permet prendre notes. Seria com la clàssica
llibreta, però més completa. Evernote ens permet copiar textos,
adjuntar fotos, àudios, links, etc. Qualsevol cosa que necessitem consultar, la podem inserir en la nostra “llibreta”. El millor,
és que es sincronitza en el núvol, i així podem consultar-ho des
del nostre portàtil, o fins i tot Smartphone. Tot el que no vulguis
perdre o oblidar en un sol lloc.
■ Remember the milk: Possiblement un dels millors gestors de
llistes per a la gestió de temps, i és que per els que estan a
favor de la tècnica de GTd (Getting Things done), és segurament el primer programari que utilitzen per gestionar les seves
tasques en ordre de prioritat i importància. Si se li pot posar
una pega, seria que no es pot consultar des del Smartphone, a
menys que tinguem un compte Premium. Però si realment ens
ajuda, per què no tenir-la?
■ Workmeter: Una eina molt més completa que un simple gestor de temps, ja que la base de Workmeter és mesurar la nostra activitat productiva quan treballem amb ordinador, basant-se en uns paràmetres que hem configurat sobre les aplicacions productives i no productives instal·lades al nostre ordinador. Com ens ajuda això a gestionar el nostre temps? doncs perquè l’activitat queda registrada en gràfiques, per hores, per dies, podem consultar, veure pics productius i improductius i analitzar el perquè. El millor que té el programa és que, a més, ens ajuda a gestionar el temps també d’equips de persones al nostre càrrec, el que permet detectar també patrons de treball i millorar-los, adaptar-nos, i ajustar-los. Workmeter permet ser provat de forma gratuïta durant un mes perquè conegueu els seus avantatges abans de contractar-lo.

■ MindManager: Molta gent necessita fer una planificació natural de tots els processos relacionats amb un projecte. una cosa
així com mapes mentals, saber quina acció va darrere d’una altra en la consecució d’un projecte. És una manera de desglossar els projectes en accions pròximes per no perdre el fil i no saltar-ne cap pas. de moment no es pot utilitzar en el núvol per consultar-ho amb perifèrics com el smartphone, però no per això deixa de ser una bona eina per organitzar-se.

■ Google Mail: Ja sigui amb un compte Google, o migrant el teu correu personal, Google ha aconseguit trobar la tecla per poder
organitzar i utilitzar el teu correu de la manera més productiva
possible, siguis on siguis. S’ha acabat haver d’entrar en el webmail de cada compte, o dependre de l’outlook que només tens
a l’ordinador del despatx. Amb Google mail tens accés allà on hi hagi connexió a internet a tots els teus comptes si així ho desitges. a més, ve sincronitzat amb Google calendar, el que ens permet alhora inserir els nostres esdeveniments, i amb Google Tasks, que ens permet
també llistar les nostres tasques i poder consultar-les i fins i tot rebre avisos a l’email. i encara es torna una eina més completa quan també fa servir Google Docs com a suite ofimàtica, i Google drive per emmagatzemar tots els documents als quals volem tenir accés (el que ve sent dropbox, però integrat en tot el nostre entramat Google).En resum, hi ha moltes alternatives de programari que ens permeten millorar la gestió del nostre temps treballem des d’on treballem. Tot depèn de com ens agradi treballar, utilitzarem més una o altra eina. També dependrà de si necessitem accedir a
les dades en el núvol, que ens decantem per un o altre programa, així com si estem disposats a pagar per una compte Premium sempre que sigui necessari i ens reporti un benefici que compensi la despesa. L’objectiu final, aprofitar millor el nostre temps de treball i ser més efectius.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google