29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les edicions digitals dels diaris i els diaris digitals són els mitjans més creïbles a Internet

Segons el “Primer estudi de Comunicació a internet”, elaborat per Iab Spain, les edicions digitals dels diaris i els diaris digitals són els mitjans de comunicació que més credibilitat tenen a internet, per sobre de la ràdio en línia, els portals generalistes, fòrums, blogs i molt més que les xarxes socials.

Segons l’estudi, basat en més de 1.000 enquestes, en una valoració de credibilitat d’1 a 10, internet obté una nota mitjana de 7,68 punts, superior a la que aconsegueixen altres mitjans com els diaris tradicionals (6,52), la ràdio (6,44) o la televisió (6,36). Entre tots els models de mitjans de comunicació informatius que existeixen a la xarxa, els diaris digitals són els més visitats pels usuaris.

L’estudi xifra en set de cada deu internautes els que naveguen diàriament per la xarxa, dels quals un 95,3% reconeix que es connecta entre 6 i 7 dies de la setmana, i dediquen més d’una hora als mitjans de comunicació. D’aquests, el 44,8% consulta diàriament els diaris digitals generalistes almenys un cop al dia, el 34,2% consulta portals temàtics i el 14,1% la ràdio.

Els mitjans de comunicació online (inclouen en aquesta categoria diaris, portals temàtics, revistes, televisió i ràdio) són els més creïbles entre tots els suports en els que es possible trobar informació a la xarxa. També són el segon suport digital més freqüent, tant sols per darrera de les xarxes socials.

Per últim, l’estudi també aborda l’efectivitat que té la publicitat a internet, conclou que un 56,7% els usuaris presta atenció als anuncis que troba. Nou de cada deu persones assegura que presta atenció als anuncis. Un 23% inclús reconeix que li dedica molta o bastant atenció. Els més receptius a aquests missatges són els internautes entre 35 i 55 anys, els treballadors per compte propi i les mestresses de casa.

Comportament de navegació per Internet

3 de cada 4 internautes declaren Internet com el mitjà més utilitzat, davant del 20,5% de la televisió. Aquesta xifra augmenta si parlem de joves (9 de cada 10).

La meitat dels internautes (48,2%) navega diàriament pels mitjans de comunicació en línia, i gairebé 8 de cada 10 (75,5%) ho fan setmanalment.

Entre els mitjans de comunicació en línia, els diaris, són els més consultats diàriament (44,8%), seguit de portals temàtics i la ràdio en línia.

Els internautes dediquen el major temps de navegació a casa. No obstant això, entre els que es connecten a la feina, on més naveguen és en els mitjans de comunicació.

70% dels internautes que naveguen diàriament, dedica més d’1 hora als mitjans de comunicació i es connecten principalment a la ràdio i la televisió online.

Per IAB Spain i Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...