25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les necrològiques ajuden a mantenir els diaris locals

Resultat d'imatges de esqueles a regio7

Els diaris locals encara confien molt en la inserció d’esqueles i necrològiques per augmentar els seus ingressos, segons dades de la publicitària Adpay, propietat de Ancestry.com, empresa especialitzada en obituaris present a França, Italia, Regne Unid, Canadà, Estats Units, Mèxic i altres sis països. Necrològiques i esqueles importen molt als mitjans locals. Aporten contingut ben rebut pels lectors i, juntament amb amb la publicitat general, són un dels darrers fluxos d’ingressos consistents (aporten diners i lectors) en què es basen els diaris locals, tot i que ambdues es veuen perillar si no s’adapten prou bé a l’era digital.

Segons els números, en total, uns 500 milions de dòlars d’ingressos totals anuals provenen d’obituaris, segons Adpay. Hi ha més d’un milió d’obituaris pagats creats anualment. Per context, el mercat de diaris als Estats Units aporta aproximadament 25.000 milions de dòlars en publicitat i subscripcions.

Les taxes de necrològiques i esqueles poden variar segons el mercat. Alguns diaris cobren necrològiques pel nombre de caràcters d’una peça, mentre que altres cobren pel nombre de línies, polzades quadrades o pel número de paraules. D’altres, particularment en mercats més reduïts, valoren totes les necrològiques a un preu reduït, afirma Deborah Dreyfuss-Tuchman, directora de Desenvolupament de Negocis d’Adpay.

Els mercats petits tenen un preu mitjà del paquet inicial d’uns 95-98  euros per necrologia. El preu del paquet és normalment l’oferta inicial presentada al director de funeràries o particulars que passen per les oficines del periòdic. Els mercats petits milloren més els seus ingressos amb la inclusió en l’esquela o necrològica de fotos del difunt o en el seu record. El preu mitjà per foto és de 25 dòlars, a sumar al de la necrologia.

Els mitjans de més abast, com els regionals, tenen un preu mitjà inicial de paquets d’uns 138 euros. Acostumen a vendre funcions addicionals amb èxit, incloses coses com els logotips de grups, entitats o institucions  amb els quals es va afiliar-vincular la persona morta.

Els grans mercats tenen un preu mitjà del paquet inicial d’uns 100 euros, que és inferior a la mida inicial dels paquets en mercats més petits, com hem vist. En general, solen guanyar més diners per necrològica a causa de  l’augment de la mida del requadre, que passa a ser la normal en premsa local o regional. En total, els ingressos mitjans d’un obituari únic en un gran mercat són 486 euros. Els ingressos mitjans per obituari en esqueles-necrològiques de petita i mitjana mida solen rondar els 300 euros.

Tot i que aquesta mena de publicitat ha estat tradicional al llarg de decennis, la pressió financera dels diaris i en certa mesura que se’n posen menys, està fent que les taxes de necrològiques hagin augmentat amb els anys, el que fa que cada vegada més una esquela només recordi els rics o persones reconegudes.

Avui dia, empreses especialitzades en obituaris com Adpay i la companyia de cerques necrològiques Legacy.com han arrasat majoritàriament el mercat. Legacy diu publicar 1 de cada 3 obituaris a Amèrica.

Demano que els editors de periòdics locals siguin intel·ligents i conservin aquest mercat tradicional. Els mercats petits acaben venent paquets que són de mitjana tan grans com els mercats de mida mitjana perquè les famílies tenen més probabilitats de comprar dies addicionals per imprimir l’esquela, segons Dreyfuss-Tuchman. Necrològica+esquela+recordatori. En paper, si; però també en la versió digital del periòdic.

Els editors locals no s’han de deixar perdre aquest trosset de pastís, que reporta lectors i ingressos publicitaris. El periòdic amb més esqueles encara té relleu entre la societat.

Les famílies i els amics dels éssers estimats també tenen més probabilitats de comprar còpies addicionals del paper imprès on es trobava l’obituari i és més probable que comprin també la distribució del seu obituari en els setmanaris de proximitat, que es poden incloure en el paquet.

Observem com les funeràries comencen a posar obituaris de forma gratuïta o a un preu molt baix als seus llocs web. Els editors locals han de lluitar contra aquesta intrusió, perquè la pèrdua de necrològiques afecta els seus ingressos en publicitat. Cal tenir una secció clara i ben visualitzada en la pàgina web del periòdic per a destacar els difunts: necrològica amb foto, esquela, recordatori.

No s’ha de caure en la temptació de fer necrològiques gratuïtes amb l’esperança que la gent pagui un extra per a un obituari més complet. Millor l’acord amb les companyies funeràries, que han de ser compensades. Cal permetre que els directors funeraris comprin necrològiques en diversos mercats en una única comanda.

En total, Adpay assegura que va augmentar els ingressos obituaris en 19 milions de dòlars l’any passat només mitjançant la venda d’esqueles conjuntament al mercat regional i local en comandes úniques. No és difícil la comunió entre capçaleres d’editores diferents, regionals i locals. Les necrològiques ajuden a mantenir la premsa local. No perdin aquest negoci.

Font: Sara Fischer, Alison Snyder / Axios – Il·lustració: laprensagrafica.com

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...