27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les principals curiositats dels internautes espanyols

SEMrush, proveïdor de dades de màrqueting en línia, ha analitzat les definicions de les paraules més buscades a Google pels espanyols durant l’any 2018. La investigació s’ha estès a altres països de la Unió Europea, entre els quals hi ha França, Itàlia i Regne Unit. Amor, Bitcoin, NIF, Brexit i moció de censura, VPN (Virtual Private Network), feixisme, feminisme, fibromiàlgia i substantiu són els deu termes que més curiositat han generat a Espanya l’any passat.

La política també ha atret l’interès dels espanyols, així com temes de tall social a 2018. Així es dedueix de l’anàlisi de SEMrush, que reflecteix que alguns dels termes més buscats des de Google Espanya el 2018 van ser Brexit, moció de censura, feixisme i feminisme, temes altament comentats en els mitjans i xarxes socials l’any passat.

 

A Espanya l’”amor” s’eleva sobre la resta dels termes més buscats pels espanyols en 2018. Segons revela l’anàlisi, ha estat a l’Estat espanyol, on la paraula amor s’ha posicionat en primer lloc, molt lluny d’Itàlia on la paraula no apareix si més no entre les 100 primeres recerques escollides pels italians. Entre les paraules que més interès a la seva definició desperten, SEMrush ha revelat que els temes d’actualitat social i econòmica centren l’interès dels internautes espanyols, sent Brexit o Bitcoin algunes de les paraules que ocupen els primers llocs de la taula.

A Itàlia, les inquietuds despareixen molt lligades als temes d’autoconeixement i benestar: somnis, resiliència i empatia ocupen les primeres posicions del rànquing de les recerques. En canvi als francesos els agraden els conceptes molt filosòfics i de societat: són els que semblen haver-los interessat l’any passat segons es dedueix de l’anàlisi; el 80% de les paraules més buscades estan relacionades amb aquests temes: Empatia, resiliència, ètica, desenvolupament, sostenible, laïcisme, procrastinació i pragmàtic. D’altra banda, durant l’any passat els anglesos semblaven particularment interessats en temes financers, les paraules salari mínim i bitcoin lideren el rànquing; són qüestions sobre l’idioma i la gramàtica que han preocupats als anglesos també: substantiu, verb i adverbi sent part de les definicions més buscades.

Si bé, cada país dels analitzats en la mostra reflecteix diferents interessos sobre molt diversos temes hi ha un concepte que agermana gairebé tots ells; la paraula “empatia”, que apareix entre les 60 definicions amb més cerques a tots els països estudiats, a excepció del Regne Unit, on aquest terme no apareix ni tan sols en el rànquing de les 100 definicions de paraules més buscades.

Font: Marketing News – infografia: SEMrush / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...