25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les rebaixes de la premsa en paper es multipliquen: El País, al preu de 2002

Segurament si li preguntem a un Millennial el preu del periòdic la majoria no el sàpiga. Ja no cal dir si li qüestiones sobre les variacions que pateixen els caps de setmana quan les capçaleres encarten les seves revistes i suplements. La premsa en paper ha anat pujant progressivament els seus preus i la seva caiguda en vendes ha seguit un ritme similar, segons certifica el seu mesurador l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD). Tot i que els responsables dels diaris saben que el present és digital -el futur a hores d’ara també, encara que mai se sap- i per això els seus majors apostes dels últims anys s’hagin enfocat en aquest sentit.

No obstant això, tots aquests directius també són conscients que el paper juga una basa irrenunciable  de moment en la seva fortalesa i credibilitat com a mitjà de cara a anunciants i lectors. La sagnia de seguidors que compren premsa impresa sembla irremeiable, però resulta obligatori intentar frenar aquesta caiguda per intentar minimitzar al màxim els danys causats per la crisi del paper. Una de les estratègies que més s’ha implementat per a la qual aconseguir-ho ha estat la rebaixa dels preus en les subscripcions, una tendència que en molts casos porta associat el regal de productes de diversa índole.

Si ens fixem en les ofertes de les subscripcions d’El País comprovarem que el preu del diari s’equipara gairebé al que tenia abans del canvi de pessetes a euros. Per exemple, si estem interessats en la modalitat de Subscripció Premium el preu mensual ascendiria a 31,83 euros. Això suposaria tenir cada dia El País en paper, els seus suplements i revistes corresponents i un compte de Kiosko+ amb accés a tots els productes en qualsevol dispositiu mòbil per 1,06 euros. Recordem que abans del canvi de moneda en 2002 el periòdic costava 150 pessetes, és a dir, 90 cèntims.

Això suposa que el preu de El País (més els seus suplements i revistes encartats) es trobi en aquests moments sota “mínims” per als seguidors que comptin amb subscripció. En el cas de no tenir-la el lector que compra el diari al quiosc ha de pagar de dilluns a divendres 1,50 euros, mentre que els dissabtes haurà de desemborsar 2 euros i els diumenges 2,80 euros. La necessitat d’augmentar el nombre de subscriptors ha empès a grups com Prisa a baixar de manera dràstica els seus preus amb descomptes que com aquest cas arriben al 40%.

Per Prprensa / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...