25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’Estat va gastar l’any 2014 més de 140 milions d’euros en Publicitat Institucional

Pels que critiquen la despesa de la Generalitat en mitjans, que està regulada per llei del Parlament de Catalunya i que que te com a primera finalitat l’ajuda a la premsa en català, a Madrid disposen d’una veritable riuada: només en publicitat, 140 milions d’euros, dels quals la premsa catalana de Barcelona en rep les escorrialles, però ni això (ni un borrall) la premsa de proximitat.

El Consell de Ministres ha aprovat aquesta setmana l’informe de publicitat i comunicació institucional de l’Administració General de l’Estat (AGE) en 2014, que ha pujat a 34.230.000 d’euros, set menys que el que preveu el Pla inicial.El Consell de Ministres ha aprovat l’Informe de Publicitat i Comunicació Institucional corresponent a 2014 en què es detalla la inversió en publicitat institucional per l’Administració General de l’Estat. A més, el Consell de Ministres ha disposat la remissió a les Corts Generals de l’Informe, que es posarà a disposició de les associacions del sector i dels ciutadans al web de Presidència del Govern (www.lamoncloa.gob.es), d’acord amb el principi de transparència recollit en la Llei de Publicitat i Comunicació Institucional, del 29 de desembre de 2005. Internet, ràdio, premsa i televisió, van ser els mitjans més utilitzats.

L’Administració General de l’Estat va invertir 34.230.000 d’euros en publicitat institucional en l’any 2014 enfront dels 41,10 milions d’euros previstos en el Pla de Publicitat i Comunicació Institucional 2014. L’Informe recull informació exhaustiva de cadascuna de les seixanta campanyes institucionals desenvolupades en 2014 pels ministeris, organismes i entitats integrants del sector públic estatal, amb especificació de costos, eines de comunicació utilitzades i adjudicataris dels contractes. En aquestes campanyes l’Administració General de l’Estat va invertir 34.230.000 d’euros, 14.450.000 més que en l’any 2013.

Per al 2015, l’Administració General de l’Estat ha planificat un total de 75 campanyes institucionals, amb una inversió prevista de 48’93 milions d’euros. Les eines utilitzades per un major nombre de campanyes de publicitat institucional van ser, per aquest ordre, internet, ràdio, premsa i televisió. Si es té en compte el percentatge d’inversió, la televisió va ser el suport que va ocupar el primer lloc, seguit de la ràdio, la premsa escrita i internet.

L’Informe també recull un llistat de les cinquanta campanyes de caràcter comercial, no subjectes a la Llei de Publicitat Institucional, que el sector públic estatal va realitzar en 2014, i que van sumar 106.370.000 d’euros. La inversió total en publicitat, institucional més comercial, de l’Administració General de l’Estat l’any 2014 va ascendir a 140.610.000, el que va suposar una reducció del 4,39 per 100 respecte al que preveu el Pla 2014 (147,06 milions d’euros). Caldrà revisar quants d’aquests 140 milions van anar a parar a mitjans catalans.

D’El Butlletí d’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

  • Aquesta inversió en publicitat institucional, més enllà de l’impacte en el balanç de les empreses informatives, reflecteix el pes essencial dels mitjans de comunicació tradicionals o digitals. Com s’ha comprovat i es comprovarà, les estratègies de comunicació poden canviar realitats polítiques i econòmiques aparentment molt consolidades…