28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’icona de la moda, Karl Lagerfeld, es fa editor de premsa

Hi ha un nou diari imprès voltant. Es diu The Daily Karl i el seu editor i homònim, Karl Lagerfeld, la icona de la moda, ocupa un lloc destacat (com era d’esperar) al llarg de les seves pàgines. El nou diari es distribueix al voltant de les principals ciutats europees aquest cap de setmana.

“Necessita Karl Lagerfeld el seu propi diari? Després de tot, és l’home de la moda sobre el qual més s’escriu, una persona les col·leccions i declaracions de la qual sobre estil són vistes i analitzades minuciosament per la premsa de tot el món”. Amb aquest dubte arrenca The Karl daily el seu primer reportatge de portada, signat pel periodista Derek Blasberg. El Karl diari apareixerà aquesta setmana en set ciutats europees on el dissenyador opera o te botigues independents per la seva marca. La distribució seguirà en les pròximes setmanes a la Xina, amb còpies també que arribaran a certes botigues, hotels i altres llocs amb glamur.

La publicació, a mig camí entre el promocional i el satíric, abastarà tot l’univers Lagerfeld. Aquest primer número, que compta amb quatre pàgines de publicitat de totes les seves línies de negoci, inclou reportatges analitzant la carismàtica i incansable figura del dissenyador, notícies sobre la infinitat de productes que porten el seu nom (des de rellotges a ulleres de sol passant per articles per la llar), vinyetes que el lector pot completar amb els seus propis textos i, per descomptat, reportatges escrits per les versàtils i rendibles coixinets de Choupette.

Tornant a la pregunta de Blasberg, la resposta és que probablement, als seus 81 anys, el dissenyador alemany (que, a més de la seva pròpia firma, és director creatiu de Chanel i Fendi) no necessiti aquesta estratègia per arribar a final de mes. Precisament per això pot bolcar tota la seva extravagància creativa en aquest projecte.

D’El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Etiquetes: , , in Bloc
Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...