04/07/2020 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’InCom-UAB prepara la desena edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018

Més de 25 persones entre autors, editors, membres del Consell científic i equip de producció estan treballant en la propera edició de l’Informe de la comunicació a Catalunya, una obra col·lectiva biennal, creada per l’InCom-UAB l’any 2000, i que ha comptat ininterrompudament amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Naturgy. La propera edició estudiarà el bienni 2017–2018 i suposarà el desè volum d’aquesta publicació periòdica. La presentació és prevista pel mes d’octubre de 2019, a Barcelona.

L’Informe comptarà amb dos capítols inicials (la presentació i la introducció), 16 capítols estructurats en tres apartats específics (marc general de la comunicació a Catalunya; els mitjans i les indústries de la comunicació i la cultura, i reptes del sistema de la comunicació a Catalunya), i un epíleg final. Es publicarà en paper i en format digital.

L’equip editor d’aquesta desena edició està format per Marta Civil i Serra (InCom-UAB) i Bernat López (URV) i en el projecte hi participen un total de 22 autors i autores, procedents de diverses universitats i institucions, públiques i privades. La doctora Carmina Crusafon (UAB) serà la responsable de l’elaboració de l’epíleg.

El comitè científic i assessor de l’Informe —que coincideix també amb el de l’Observatori de la Comunicació a Catalunya (InCom-UAB), on està adscrita l’obra—, està format per Laura Bergés (UdL), Maria Corominas (UAB), Carmina Crusafon (UAB), Carmen Echazarreta (UdG), Bernat López (URV), Miquel de Moragas i Spà (UAB), Miquel Rodrigo (UPF), Joan Manuel Tresserras (UAB) i José Luis Terrón (UAB). Des de l’InCom-UAB se segueix treballant per vetllar perquè el projecte sigui veritablement interuniversitari.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...