28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’ordinador de sobretaula és el dispositiu preferit per accedir a la premsa en línia

AIMC  (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) ha presentat els resultats d’un nou estudi realitzat a través de l’ AIMC Q Panel, el seu propi panell d’internautes en desenvolupament, en el qual es mostren els hàbits dels internautes en relació al consum de periòdics i Suplements. Aquest estudi, el primer que s’ha realitzat aquest any sobre aquest tema, té com a objectiu aprofundir en el coneixement dels individus que llegeixen premsa o suplements i tenen accés a Internet.

L’estudi afirma que preval la lectura mensual de diaris en format paper un altre any més. En la mitjana diària guanya terreny la premsa en línia enfront de la premsa impresa; el 32,5% dels internautes llegeix almenys un diari en paper al dia. Aquest percentatge de lectors que prefereixen el paper, ascendeix al 69,9% si el període de referència és un mes -una mica més reduït que en l’estudi de 2015 que reflectida un 70,4%-.

Menys de 2 de cada 10 internautes llegeix, almenys, un diari en paper i un altre en línia al llarg del dia: un 17,3% dels internautes consulta almenys un diari en paper i un altre en línia de mitjana en un dia, mentre que un 35,2% no accedeix a cap tipus de diari. Gairebé un 9% dels enquestats consulta durant el dia les dues versions d’una mateixa capçalera (online i offline). Aquesta xifra se situa en el 34,6% si el període analitzat és un mes, enfront del 29,3% registrat fa un any.

D’altra banda, els internautes que accedeixen a premsa online, visiten 1,8 digitals diferents cada dia. L’ordinador de sobretaula, encara que descendeix, segueix sent el dispositiu d’accés preferit pels lectors de premsa en línia. El dispositiu més utilitzat per al consum de digitals en línia és el PC, utilitzat pel 67,8% dels lectors de premsa en línia, seguit per l’Smartphone que creix un 13% situant-se en el 47% i la Tablet (23,4%).

Font_ AIMC / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...