30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’ús del català a internet continua creixent tot i la desacceleració

L’ús de la llengua catalana a la xarxa continua amb el seu creixement anual, malgrat ho fa a un ritme més lent, segons el baròmetre impulsat el 2002 per WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics), el qual analitza la presència del català als webs de grans empreses i organitzacions radicades a Catalunya o que hi ofereixen els seus productes i serveis.

En concret, el 2019 s’ha tancat amb un nou màxim històric, un 65,71% de mitjana d’ús del català a internet al desembre. Aquest percentatge suposa un augment interanual de 21 dècimes respecte al 2018, el mateix creixement que l’any precedent, el més baix des de que es va posar en marxa aquest baròmetre. A banda, en l’any que acabem de deixar enrere s’ha registrat una mitjana del 65,60% en l’ús de la llengua catalana a la xarxa, 22 dècimes més que al 2018.

La salut del català a internet varia depenent del sector (WICCAC n’analitza 35). A 31 de desembre de 2019, l’àmbit de diaris, revistes, agències i digitals registrava un ús de la llengua catalana del 75,29%, i el de ràdio, televisió, grups de comunicació i productores era del 71,70% (en ambdós casos el mateix percentatge que un any abans). Per la seva part, al sector informàtica, internet i TIC el percentatge era del 63,27% (18 dècimes menys), i al de telecomunicacions, electrònica, telefonia mòbil i tecnologia del 42,55% (un retrocés d’1,2 punts).

Segons el baròmetre de WICCAC, només hi ha dues categories que es mantenen amb un percentatge del 100%, la d’universitats i la de teatre i dansa. Per la seva part, l’àmbit que registra un percentatge de l’ús del català més baix als seus webs segueix sent el d’automòbils i motocicletes, amb el 5,95% (que creix un 1,07 respecte el 2018).

Font: wiccac.cat / Infografia: ycom.cat

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...