05/07/2020 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Més de 160 editors inscrits al Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat de la Seu d’Urgell

Més de 160 editors estan inscrits fins ara al Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat de la Seu d’Urgell, que es farà els propers 24 i 25 d’octubre sota el lema “Dinamitzant el territori: model de negoci, tecnologia i comunitats”. Es tracta d’un esdeveniment professional pioner que comptarà amb una seixentena d’editors i periodistes d’arreu dels Pirineus, amb la presència destacada del País Basc, Navarra, Arieja, Catalunya Nord, Aragó i Andorra, entre d’altres territoris, i a més un centenar d’editors catalans.  

El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat (CIMP) se celebrarà per primer cop a la Sala Sant Domènec, de La Seu d’Urgell, el proper dijous, dia 24 d’octubre, a la tarda, i el divendres, dia 25, al matí. L’esdeveniment serà un punt de trobada de més de 160 editors i professionals de mitjans de proximitat dels dos costats dels Pirineus, amb ponents que parlaran de model de negoci, tecnologia i creació de comunitats.

Des del nord del País Basc ens parlaran dels nous reptes per a les ràdios de proximitat en eusquera; d’Euskadi, del mapa de mitjans en euskera, de periodisme audiovisual a peu de carrer, de les mètriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, de publicitat programàtica, de la presència de la dona en els mitjans, del nou model d’ajuts públics del País Basc…; de Navarra, de la importància dels mitjans de proximitat als Pirineus i els seus principals reptes i oportunitats; d’Aragó, de com el mitjà ha d’anar a l’encontre de la societat.

Ponents de Catalunya se centraran en la intel·ligència artificial en la gestió de les xarxes socials, la innovació en els mitjans de proximitat, els nous models de publicitat compartida,  els micro-influencers, la informació multicanal, la TV hiperlocal, la relació entre comunicació i comerç, entre d’altres.

Representants de l’Euroregió Pirineus Mediterrània, amb seu a Perpinyà, parlaran de la construcció de l’espai comunicatiu euroregional i Pierre Mathis, cap de redacció de L’Indépendant, tancarà les ponències del congrés amb tres experiències innovadores: “web first”, els podcasts i l’aposta pel periodisme de solucions.

A més a més, des d’Anglaterra intervindrà al congrés Matthew Barraclough, periodista i directiu de la BBC, on treballa la col·laboració d’aquesta amb les empreses de notícies locals per crear i distribuir notícies d’interès públic a tot el Regne Unit. En aquest sentit, la seva ponència serà “Com la BBC està treballant amb la premsa de proximitat per a promocionar les notícies locals al Regne Unit?”.

El CIMP serà un esdeveniment per a professionals de la informació i comunicació que creuen que fer “periodisme és innovar”, que volen gaudir d’uns mitjans d’informació propis amb més capacitat informativa i amb les capacitats necessàries per construir un discurs de proximitat i clarament pirinenc.

El Congrés ha estat un projecte desenvolupat en xarxa, que ha impulsat l’AMIC amb la participació de les associacions basques (HEKIMEN i TOKIKOM) i professors d’Universitats, i la dinamització per part de Mediàtic. El CIMP gaudeix de la complicitat i col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, Naturgy, Fundació puntCAT i OJD, el patrocini de les empreses CADÍ i Taurus i el suport del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, Govern Basc, Govern de Navarra, Euskara Bidea, entre d’altres institucions.

AMIC, entitat organitzadora:
L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), formada per 375 mitjans associats impresos i digitals de l’àmbit lingüístic català, organitza el 1r Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, un esdeveniment que agrupa professionals de la comunicació d’ambdues serralades dels Pirineus.

Encara sou a temps de fer la vostra inscripció i veure el programa complert des del web https://cimp.media

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...