Més important, però menys robust? Cinc coses que tothom necessita saber sobre el futur del periodisme

Un nou informe de l’Institut Reuters per a l’Estudi del Periodisme (RISJ) d’Oxford apunta a un futur important per a l’elaboració d’informes de recerca. Més important, però menys robust? Veurem cinc coses que tothom necessita saber sobre el futur del periodisme.

El cicle de notícies del 24/7 (una investigació i notificació de notícies durant les 24 hores, de manera simultània amb estils de vida accelerats), juntament amb la reducció de costos i la pressió per produir més amb menys en molts formats diferents, han provocat un augment de la producció periodística superficial. No obstant això, el millor periodisme avui és millor que mai, argumenten Rasmus Kleis Nielsen i Meera Selva en l’informe ” Més important, però menys robust”, cinc coses que tothom necessita saber sobre el futur del periodisme”.

És “més accessible, més oportú, més informatiu, més interactiu, més compromès amb el seu públic”, escriuen els autors.

“I el paper de les revelacions periodístiques en molts casos diferents, en el moviment #MeToo, per afrontar la corrupció entre funcionaris públics en països com l’Índia, Sud-àfrica i altres llocs, i fomentar el debat públic sobre les pràctiques de privadesa i poder de les empreses de plataformes i altres problemes en el sector privat, subratllen la importància continuada dels informes d’investigació”.

Aquí hi ha les altres tendències que creuen que es jugaran a tot el món en els propers anys.

  • Ens hem mudat d’un món on les organitzacions de mitjans de comunicació eren titulars d’un món on els mitjans encara creen l’agenda de notícies, però les empreses de la plataforma controlen l’accés a l’audiència.
  • Aquesta mudança als mitjans digitals en general no genera bombolles de filtres. En lloc d’això, la serendipitat automatitzada i l’exposició incidental generen persones a més i més fonts d’informació.
  • Sovint, el periodisme perd la lluita per l’atenció de les persones i en alguns països per la confiança del públic.
  • Els models de negoci que financen notícies són desafiats, debilitant el periodisme professional i deixant els mitjans de comunicació més vulnerables a les pressions comercials i polítiques.
  • Les notícies són més diverses que mai, i el millor periodisme en molts casos millor que mai, portant a tots els polítics més poderosos a les empreses privades més grans.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *