27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Més informats, preferim el balcó al sofà.

Segons el Baròmetre Hearst Espanya, durant aquests dies els espanyols estem més informats, consumim més alcohol i dolços i preferim el balcó al sofà. Com estem? Com ens sentim? Què estem comprant? Quins mitjans consumim? Són algunes de les preguntes que tots ens hem fet i a les que Hearst Espanya s’ha proposat donar resposta. Per a això, l’editora ha realitzat -en col·laboració amb Prémer, la companyia anglesa especialitzada en monitorització de el sentiment i la navegació dels usuaris a Internet-, una anàlisi de 616.000 posts publicats a Internet (xarxes socials, fòrums, blocs, mitjans convencionals, i cercadors ) durant la setmana del 8 al 14 d’abril.

Els objectius del Baròmetre Hearst Espanya consisteixen en esbrinar quins són els estats d’ànim dels espanyols en aquests dies de confinament, la seva actitud cap al consum i què estan fent per entretenir-se i lluitar amb aquesta situació. El mètode de treball de Prémer consisteix en l’anàlisi lèxic de les paraules més recurrents en els posts i la seva associació a emocions. Així, per exemple, a la banda negativa apareixen preocupacions com el risc que corre el personal sanitari i la tragèdia de les residències de gent gran -el que parla de l’empatia i la solidaritat dels espanyols com ciutadans, mentre que en el costat positiu les paraules més recurrents són família, pau, homenatge i el hashtag #yomequedoencasa.

Al centre, és a dir, en un lloc neutral, apareixen termes com quarantena, coronavirus i confinament, el que significa que els espanyols els assumeixen ja amb certa naturalitat. L’estudi conclou que l’estat d’ànim general és més positiu del que es podria esperar donades les circumstàncies ja que el 47,5% dels espanyols miren el futur amb optimisme i esperança.

Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – Fotografia: CCMA

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...