27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Millennials: com dirigir la informació a una generació que no li interessa la informació

D’acord amb les últimes investigacions realitzades pel Centre d’Investigació Pew (EUA), el 61% dels Millennials consumeixen informació des de Facebook. A diferència de les generacions anteriors, no busquen notícies específicament, sinó que actuen quan les veuen, bé per l’atracció dels titulars o bé perquè els interessa el contingut en línies generals.

En l’últim Congrés de Mitjans d’Informació de WAN-IFRA, una de les taules rodona més reeixides va ser la que va analitzar als Millennials i com consumeixen la informació. No estan interessats en temes de política (només un 26% d’ells van considerar aquest tema interessant), percentatge molt més baix que el que de la següent generació de la qual un 34% consumeix informació política. Comparant aquestes dues generacions amb la “Baby Boomers”, que comprèn adults que van néixer els anys 50 i 60, la xifra és notable: d’aquests, el 45% se sent atrets per temes polítics.

Robert Picard, especialista en mitjans econòmics a l’Institut Reuters de la Universitat d’Oxford diu que el realment important és desenvolupar estratègies efectives per aconseguir als Millennials. “És la primera generació que no va a un diari per estar informat com a primera opció”. D’aquesta manera, els mitjans de comunicació han de canviar la manera d’oferir la informació a aquesta generació, tan diferent comparada amb anteriors generacions. “Aquest tipus de desenvolupament vol dir que si no proporcionem el tipus d’accés a la informació que ells volen, tindrem problemes amb ells”.

Picard va assenyalar, a més, que a aquesta generació no li agrada l’estil del periodisme tradicional. “No els agrada la forma en què es presenta, ni els formats existents ni el to”. La comunicació, per tant, ha de ser més personal i menys formal.

Picard també va emfatitzar que els Millennials perceben el món de manera diferent. Per això va instar als editors a que continuïn produint aquest contingut ja que a la resta de generacions sí els interessa.

Per Digiday / El Butlletí

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...