29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Mitjans socials i agències digitals desapareixeran en deu anys, segons una enquesta de Mediaschool

Es tracta de dades de l’enquesta paneuropea publicada aquest dimarts pel Grup Mediaschool, sota el títol de la ‘nova generació de Marcoms”, amb una enquesta a més de 2.000 estudiants de Publicitat d’entre 20 i 25 anys, així com Comunicació, Màrqueting, disseny, PR i esdeveniments. El més curiós va ser la reafirmació del 68% en què la publicitat en televisió seria “irrellevant” d’aquí a deu anys mentre un 70% va assenyalar que en deu anys el treball en la publicitat seria principalment “entretenir” i no “vendre”.

En l’actual generació de “nadius digitals” més del 80% pensa que els mitjans socials i les agències de màrqueting digital desapareixeran en deu anys com a canal per als anunciants. El 70% creu que el panorama del màrqueting està ‘dominat’ per la comercialització de continguts i el “Pensament PR”.

 Altres conclusions de l’estudi són que Facebook és l’elecció aclaparadora com l’eina social de comunicació “més important”. El 86% dels enquestats vol treballar per a agències creadores de benestar social i de beneficis per a les marques. Una altra de les qüestions destacades per l’estudi és que Red Bull Stratos és la campanya més admirada de l’any. Per a Maurici Lévy, president i CEO de Publicis Groupe els resultats de l’estudi són “fascinants” i “el nostre nou talent no ha de ser complaent” amb els mitjans de comunicació digitals.

Altres dades destacades en l’enquesta és que la generació actual de graduats que inicien una carrera en la publicitat i màrqueting no es creuen “nadius digitals” i assenyalen que les agències de mitjans socials indpendientes ja no existiran d’aquí a 10 anys, després d’haver desaparegut en un panorama de la publicitat, que serà dominada per la comercialització de continguts i ‘PR Thinking’. Els estudiants enquestats van ser del Regne Unit, França, Espanya i Bèlgica i van ser interrogats en cinc temes diferents que abasten: “la propera Generació del Digital”,”El futur de Marcoms”, “Career” “Ètica” i “Inspiration”.

Nadius digitals

Pel que fa al digital, els resultats revelen una generació convençuda que els mitjans socials són aplicables en totes les funcions de màrqueting. Prop del 90% va dir que els mitjans socials eren el canal que tots els professionals de màrqueting han d’usar i que no era una disciplina ‘stand-alone’. No obstant això el 70% va estar d’acord o molt d’acord en què els joves de 20 a 25 anys d’edat d’avui dia no són encara nadius digitals – i que només la generació de deu anys menys, representa els “veritables nadius digitals”. El 85% va estar d’acord o molt d’acord que per 2023 els mitjans de comunicació i les agències digitals les formaran no només especialistes, sinó que s’integraran amb altres agències Marcoms per donar un servei complet a si mateixos. El 77% creu que Facebook és l’eina més important de mitjans socials perquè una marca pugui comunicar-se amb aquesta generació. Només el 40% va estar d’acord amb la recent declaració de Martin Sorrell, CEO de WPP, sobre que Twitter no és un mitjà de publicitat.

Cap a les agències de serveis complets

L’estudi revela una generació que entén la naturalesa canviant de la indústria del màrqueting i prediu un predomini emergent del contingut i el boca a boca. El 90% va estar d’acord o molt d’acord que en deu anys l’agència per a la qual treballen seria de serveis complets amb gran importància en les estratègies de creació de publicitat directa, social, digital i PR i un 81% va estar d’acord o molt d’acord que el màrqueting de continguts, Marcon, farà que les marques es converteixin en editors i creadors del seu propi contingut, com a part essencial del seu treball en deu anys. Un 70% va estar d’acord que el “pensament PR ‘del boca a boca i la confiança en les marques seria més important i dominaria el treball de les agències en els propers deu anys.

Altres dades de l’estudi són que un 64% creu que d’aquí a deu anys l’agència en què treballaven pagaria el mateix salari a un membre del sexe oposat. El 64% creu que les agències de mitjans són llocs més meritocràtics per treballar.

Podeu llegir l’informació completa CLICANT AQUÍ  http://www.prnewswire.com/news-releases/social-media-and-digital-agencies-will-vanish-within-ten-years-208264661.html

De Programa Publicidad / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...