“Model de negoci, tecnologia i comunitats”, els grans pilars del Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat

El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat (CIMP) se celebrarà per primer cop a La Seu d’Urgell el dijous 24 d’octubre per la tarda i el divendres 25 pel matí. Amb la finalitat de compartir experiències i reflexionar sobre el seu present i futur, l’esdeveniment serà un punt de trobada d’editors i professionals de mitjans de proximitat, periodistes, professors de Comunicació i corresponsals d’ambdues serralades del Pirineu: Euskadi, Navarra, Aragó, Catalunya, Andorra, Occitània…

Les ponències i activitats del congrés seran una oportunitat per conèixer què està passant al món dels mitjans de proximitat i mostrar les oportunitats que oferiran les noves tecnologies per a desenvolupar nous models de negoci i dinamitzar les comunitats properes. Al mateix temps, el congrés serà una eina de debat per a construir un espai propi de comunicació.

Així doncs, el congrés es desenvoluparà sota 5 eixos temàtics diferents. En primer lloc, la funció social dels mitjans de proximitat, els quals han d’esdevenir especialistes de la seva comunitat i dinamitzadors socials, garantint el pluralisme i la diversitat. També es tractarà el model de negoci, fent incís en les necessitats específiques de formació i orientació que hi ha darrere dels petits mitjans. D’altra banda, comptar amb eines i indicadors per analitzar l’impacte de les publicacions és imprescindible, per aquest motiu, s’abordaran les mètriques aplicades als mitjans de proximitat. En quart lloc, s’analitzarà el paper del finançament públic, més en concret, les polítiques públiques i accions de suport governamental. Per últim,  la promoció de la llengua es posiciona com l’últim eix temàtic que es tractarà, amb la normalització i reconeixement d’aquesta per part dels mitjans de proximitat.                                                                                

Les ponències, tallers i debats del congrés versaran sobre tecnologia, intel·ligència artificial i eines aplicades als mitjans de proximitat; com són la creació de bots, traduccions, podcasts, màrqueting conversacional o estudis de gènere.

Entre les ponències més destacades trobem la d’en Ramon Salaverría, vicedegà de Recerca de la Facultat de Comunicació de Navarra i expert en mitjans digitals. L’acte també comptarà amb la presència de Mattew-Barraclough, periodista i actual directiu de la BBC, que assistirà des d’Anglaterra com a ponent del CIMP.

En poques paraules, el CIMP serà un esdeveniment per a professionals de la informació i comunicació que creuen que fer “periodisme és innovar”, que volen gaudir d’uns mitjans d’informació propis amb més capacitat informativa i amb les capacitats necessàries per construir un discurs de proximitat i clarament pirinenc.

Més informació i inscripcions a: https://cimp.media – Places limitades.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google