29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Notes d’economia per a no economistes. 13.13


Xipre és un país a punt de la fallida per la gravetat de la seva crisi i això ha posat en evidència la CE; el seu 0,2% del PIB de l’euro zona ha obert esquerdes a la Comunitat en utilitzar l’element de rescat que més inquietud crea en els inversors pel que suposa de precedent, Xipre ha injectat dosis d’una incertesa impredictible en els mercats.

——————-
“La Banca guanya”, cada dia es corrobora més el proteccionisme que obté la banca tant per part tant de l’Estat com de la CE, l’acord de les preferents que afecta uns 300.000 dipositants (uns 8.000, – milions d’euros) és injust i immoral, perquè la majoria no són especuladors sinó humils treballadors/estalviadors que perdran una part molt important dels estalvis de tota una vida.
——————–
La baixada de la morositat ha estat un miratge. Com es pronosticava segueix ascendint i ha arribat ja a la quota del 10,78%; totes les baixades seran fictícies mentre l’atur segueixi fent estralls en les famílies.  La cartera creditícia espanyola (crèdits concedits) és de 1,583 bilions d’euros dels quals 170.690 milions són crèdits dubtosos.
——————–
Es parla molt de la pressió que exerceixen els moviments socials com a palanca de canvi, però veritat plana i senzilla és que aquests moviments (fins ara) només generen debat social, potser perquè el seu objectiu no és canviar el govern o passar al poder, sinó conscienciar la població de la incompetència per governar de molts dels nostres polítics. Arriba el moment de fer un pas més i és hora que entre ells sorgeixin líders que capitanegin una nova forma de fer política.
——————-
Malgrat la que està “caient”, l’Estat espanyol a emès lletres, bons i obligacions per 8.500 milions, sense problemes. Tot i que apareix com un dels més vulnerables al risc de fuga de capitals, no s’ha vist afectada, de moment.
——————–
El sector de les telecomunicacions ha perdut un 19,8% de volum de negoci, en xifres comparatives entre 2007 i 2012 passant de 42.800 milions a 34.368.000 d’euros, la crisi i el seu impacte en el consum en són la principal causa.

Per Àngel Vendrell

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

in Bloc
Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...