30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Notícies gratuïtes es “paguen” amb la privacitat dels usuaris

Un estudi de The Conversation revela que els usuaris paguen per notícies sense saber-ho. El “pagament” és a través de la seva privacitat i les dades que revelen els seus interessos, gustos, etc. La investigació necessita que navegar per llocs web relacionats amb notícies exposa a més de dues vegades seguiments com la resta de la web.

“Que els lectors, sense saber-ho,” paguen “per al contingut amb la seva vida privada és certament qüestionable, i la pràctica també és un indicatiu de la situació precària de la indústria dels mitjans amb l’augment dels bloquejadors d’anuncis”, va dir .

La investigació indica que entre els llocs web relacionats amb notícies identificats per Alexa, els lectors estan, de mitjana, connectats a més de 19 servidors de tercers. És a dir, dues vegades més que els 100.000 llocs més populars.

Les sortides que faciliten aquest seguiment inclouen els noms més respectats en la indústria de les notícies. Un lector del web de The New York Times està potencialment connectat a 44 servidors de tercers, mentre que els visitants a Los Angeles Times tenen en el seu historial de navegació 32 servidors externs.

Fins i tot els mitjans de comunicació públics no són segurs. Un visitant de la pàgina web de NPR és monitoritzat per Chartbeat, Google, Nielsen Online, i comScore.

 El Butlletí d’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...