30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Pèrdua de credibilitat i males condicions laborals, preocupacions dels periodistes

Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe “La relació entre periodistes i agències en l’era digital: Informe sobre les confluències en la comunicació actual” fet per l’agència de comunicació i relacions públiques Canela PR. Entre les conclusions d’aquest informe, destaquen algunes preocupacions dels periodistes .com. A més, de la investigació es desprèn el declivi dels mitjans tradicionals a favor dels mitjans digitals. Les conclusions de l’estudi es presentaran el proper dia 28, a Barcelona, en el marc dels Esmorzars Club Agències, que organitza prnoticias en col·laboració amb Canela PR a la Torre del Banc Sabadell.

Com ha afectat l’auge d’Internet i la crisi econòmica als mitjans espanyols? Quina repercussió tenen aquests fenòmens en la relació entre els periodistes i les agències i professionals de la comunicació? Han desaparegut formats tradicionals com la nota de premsa o la roda de premsa? Per respondre a aquestes i altres qüestions, l’agència de relacions públiques Canela PR ha elaborat l’Informe del Periodisme a Espanya 2015 “després d’enquestar a un centenar de professionals dels mitjans espanyols”.

Internet ha canviat les relacions existents entre les agències i els professionals de la comunicació i els periodistes. Ara els comunicadors tenen un accés directe a més fonts d’informació, però això no ha restat rellevància a la feina de les agències i els professionals de les Relacions Públiques, que segueixen sent importants per al 53% dels participants. Sí que ha variat la forma de transmetre la informació: les notes de premsa i les rodes de premsa perden pes a favor de les entrevistes i els contactes personals.

Els resultats també confirmen l’hegemonia del periodisme digital. A més, els periodistes espanyols afronten altres reptes com la pèrdua de credibilitat, l’empitjorament de les condicions de treball o la major precarietat laboral. Són qüestions que també aborda l’Informe del Periodisme a Espanya 2015 ‘amb l’objectiu de comprendre millor com treballen els periodistes en aquest nou escenari.

 Per iCanela / El Butlletí d’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...