Perquè els nous subscriptors de mitjans opten per pagar les notícies

El finançament de la indústria de notícies passa per un canvi època, les implicacions no es poden exagerar. En el futur, pràcticament tots els senyals suggereixen que menys dels ingressos provenen de la publicitat i més dels consumidors que paguen notícies. Aquesta és la raó per la qual s’ha fet aquesta investigació, realitzada pel Projecte Media Insight -una iniciativa de l’American Press Institute i l’Associated Press-NORC Centre for Public Affairs Research-.

El pas cap a les subscripcions requerirà la mesura de públics de manera diferent, amb analítiques que mesuren un compromís profund i no només visites de pàgines. Els editors hauran de segmentar també el públic per la seva lleialtat i per la seva eventual probabilitat de pagar. Potser de manera més significativa, les redaccions i els comercials dels mitjans s’alinearan més que abans. El pas cap a les subscripcions situa la redacció i el contingut de qualitat en un estrat pel qual val la pena pagar, i aquest ha de ser el centre de l’estratègia empresarial dels mitjans de comunicació.

Per ajudar a comprendre aquest nou paisatge, el projecte Media Insight, una col·laboració de l’American Press Institute i ñ’Associated Press-NORC Centre for Public Affairs Research, ha realitzat una sèrie d’estudis durant els últims 18 mesos per entendre el que mou els lectors a subscriure’s. El darrer d’aquests esdevé el més gran mai realitzasobre les persones que recentment s’hagin subscrit als diaris. Va enquestar als lectors que es van subscriure’s en els últims tres mesos a 90 diaris locals de tot el país. L’enquesta de més de 4.100 subscriptors recents captura els seus motius i mentalitats en el moment de la decisió. La mostra era prou gran per veure les diferències entre els grans documents i les petites preferències dels lectors per al consum digital versus la impressió, els demòcrates versus els republicans i molts altres factors.

En aquest informe, identifiquen nou “rutes per a subscripcions” diferents: els motius i les condicions que junts condueixen a una persona a subscriure’s. Algunes persones busquen la cobertura d’un tema de la passió en particular. Uns altres s’han subscrit a causa d’un canvi en el seu estil de vida. Alguns volen cupons per estalviar diners. Alguns van descobrir el document a través de les xarxes socials. Uns altres volen donar suport al periodisme com a institució. Tots són subscriptors.

Les troballes mostren oportunitats per als editors i també per als desafiaments: comprendre els camins de subscripció i ajudar a cada lector al llarg del seu viatge, lliurar els tipus de valor i compromís que cada grup vol, adaptar les tàctiques de màrqueting a cada grup i utilitzar aquest marc com a base per a la seva pròpia investigació de públic.

Per American Press Institute / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google