28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Por al catalanisme en les agències de comunicació o concentració del sector?

Madrid s’imposa com el centre neuràlgic de les principals firmes de comunicació i relacions públiques de l’Estat, una tendència que podria tenir com a explicació el canvi de seu d’algunes empreses punteres en el territori estatal i que ja han anunciat l’abandonament de Catalunya com a seu davant un possible procés de secessió de la comunitat.

Segons l’últim Informe de Relacions Públiques, elaborat per la consultora Torres i Carrera, el 67% de les empreses integrades en el top 30 de les RRPP a Espanya (en concret, 20 firmes) tenen la seva seu central a Madrid. El 27% (8 firmes) la tenen a Barcelona.

La ubicació de les seus socials de les principals firmes de relacions públiques a Espanya posa de manifest el pes específic que ha anat adquirint Madrid en aquest apartat. Per la seva banda, Barcelona només acumula el 27% de les principals agències de comunicació i relacions públiques.

La tendència sembla clara: si no estàs a Madrid, és molt difícil oferir un servei complet a les grans empreses que operen a Espanya. Consultores d’origen català com Román i Associats, com a exemple, disposen d’una oficina a Madrid amb un valor estratègic clar.

Ja són moltes les empreses, sobretot les estrangeres, que veuen amb recel els moviments sobiranistes a Catalunya i fins i tot algunes empreses ja han mogut fitxa i es disposen a canviar les seus de les seves empreses de Barcelona a Madrid. Coca Cola Iberian Partners, Mont Blanc o Arbora Ausonia són només exemples d’algunes de les empreses que estan en ple procés de canvi de la seu. Amb aquests canvis, és previsible, de la mateixa manera, que agències de comunicació mirin Madrid com a centre neuràlgic de les empreses.

Podeu llegir un ampli resum d’aquest estudi de Torres i Carrera clicant aquí

Per Prcomunicación / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...