Premsa d’alta volada: els nadons els porta la cigonya i els diaris, drons

A Alemanya els editors estan explorant la possibilitat d’apostar per la distribució de diaris impresos mitjançant drons per contenir els costos a l’alça en el repartiment dels seus productes. Els grups editorials Funke i Madsack s’han aliat per desenvolupar un projecte conjunt que es testejarà d’antuvi a la regió de l’est de Turíngia. I una altra casa editorial, Heinen, planeja també posar en marxa un test en l’àrea de la ciutat de Colònia al llarg d’aquest mes de maig.

En terres alemanyes els editors de premsa porten lamentant des de fa temps pels creixents costos de distribució, particularment elevats en les zones rurals. La circulació a la baixa dels diaris impresos i la minva en les subscripcions a ells solapats no han fet sinó agreujar encara més la situació. “Hem de fer tot el que estigui a la nostra mà per continuar subministrant diaris als nostres clients en el futur”, emfatitza Christian Eggert, de l’Associació Federal Alemanya de Publishers (BDVZ).

 

El passat mes de novembre l’Executiu germànic es va comprometre, d’altra banda, a procurar suport financer a la distribució de diaris impresos. Només durant 2020 el Govern alemany destinarà a aquest menester 40 milions d’euros. Així i tot, es desconeix encara com es distribuirà aquest fons entre els editors.

Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – fotografia: Persönlich

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *