29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Premsa o Comunicació?

Llegeixo que el Congrés de l’Associació d’Editors de Premsa, amb seu a Madrid, ha fet el seu congrés anual, on ha intentat oferir múltiples perspectives de tots els àmbits als quals s’enfronten els editors de publicacions.

Com no pot ser d’altre manera, diuen que el paper dels editors va ser agitat; els protagonistes van ser José Manuel Velasco, president de l’Associació de Directors de Comunicació (DirCom) amb la ponència «O influeixes o entretens» i Víctor Sánchez, director general de Elocuente amb «Coaching: Marca Personal de l’Editor», en unes ponències que, sobre el paper, semblen oferir originalitat i frescor, i si a sobre van tenir “criteri” m’hagués agradat ser-hi. El mateix enunciat de premsa professional va ser posat en qüestió per David Rodríguez, director general del Grup TPI Edita, que va advocar per l’ampliació a Comunicació Professional, més enllà de la diversitat de plataformes i canals, perquè “és ja una realitat que cal aprofitar amb innovació i model de professionalitat”. Doncs, mira per on, s’afegeix a un debat que un grup de professors de Ciències de la Comunicació i de Publicitat de la UAB mantenen obert. En parlavem anit, després del lliurament dels premis José Maria Recarte (que va ser un acte, per cert, brillant). Pensem-hi.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...