30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Presentació de l’Estudi de la Inversió Publicitària a Catalunya 2013

Un any més, els professionals de la publicitat i els mitjans no es poden perdre la presentació de l’Estudi de la Inversió Publicitària a Espanya i Catalunya, en aquest cas durant l’any 2013. L’acte es farà al Palau Robert, de Barcelona, el dijous, 6 de febrer, a migdia. L’Estudi de la Inversió Publicitària a Catalunya, que realitza cada any l’Associació Empresarial de Publicitat, (Gremi des de 1926) i està patrocinat per la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Barcelona, és elaborat per Media Hotline i Arce Media, i és presentat pel seu CEO, Enric Yarza.

Media Hotline és una consultora especialitzada en mitjans de comunicació i publicitat i Arce Media subministra informació de l’activitat publicitària a mitjans de comunicació, agències de mitjans i publicitat i anunciants. La informació d’Arce Media és la que utilitza, per al mercat espanyol, Nielsen Company conjuntament amb altres 90 estats per realitzar els seus informes internacionals sobre l’activitat i inversió publicitària. L’estudi d’Arce Media contempla, per separat, la inversió publicitària a Espanya i a Catalunya; en aquest darrer cas també inclou la premsa de proximitat.  

La mateixa empresa elabora ja fa tres edicions el Llibre Blanc de la Premsa Comarcal i Local, que ofereix unes dades sorprenents sobre la força i la vitalitat de la premsa de proximitat, el seu impuls publicitari i els llocs de treball que ofereix. El Llibre Blanc ha esdevingut una eina necessaria per a qualsevol professional de la publicitat que es valori, tot i que les Administracions encara no corresponen als reptes de la premsa de comarques ni amb atenció ni amb publicitat ni amb suport, talment com si aquesta mena de premsa es limitès a fer de complement a la que s’edita a Barcelona i que, punxa en audiència a mesura que sa’llunya del cap i casal.

Àmbit d’Estratègia i Comunicació /El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...