27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Quin contingut podria ser tan rellevant per a que els lectors estiguessin disposats a pagar per ell?

El diari Svenska Dagbladet (SVD) ha multiplicat per cinc el nombre de nous subscriptors. El seu secret: aplicar quatre tipus de contingut per ser d’utilitat al lector. Quin contingut podria ser tan rellevant perquè els lectors estiguessin disposats a pagar per ell? És la pregunta que es van formular al diari suec Svenska Dagbladet (SVD). A partir d’una anàlisi exhaustiva de tota classe de notícies i formats, van arribar a un denominador comú: l’important per al lector no eren les temàtiques sinó la satisfacció d’una sèrie de necessitats. I per descomptat, la màxima qualitat en el que se li ofereix.

Amb el patró comú definit, els responsables del diari han donat a conèixer, per grups, el tipus de contingut que els lectors estan disposats a pagar:

  1. Contingut que ajuda el lector a comprendre millor les notícies.- És un dels bàsics. Sense un bon periodisme de rigor que investigui, guiï i analitzi el flux de notícies, no hi ha lector disposat a res. La taxa de lectors és alta, però la conversió baixa, ja que hi ha més competència. Són molts els mitjans on abunda aquest tipus d’informació.
  2. Continguts propers als lectors en la seva vida quotidiana.- Es tracta d’aquell periodisme que és directament útil per als lectors en la seva vida quotidiana. Per exemple, pot tractar-se de consells sobre les seves finances o de nous descobriments en camps com la psicologia, alimentació i salut. La taxa de lectors és alta i la taxa de conversió, també.
  3. Contingut que ajuda els lectors a comprendre el món en què vivim.- Es tracta d’explicar les nostres pròpies perspectives sobre coses que ens envolten com, per exemple, cap a on es dirigeix el país de guanyar una o altra opció política davant unes eleccions. El nombre de lectors és sovint menor que en els altres dos camps, però la taxa de conversió és alta, perquè la informació no es pot trobar en un altre lloc.
  4. Continguts propers als interessos i identitats dels lectors.- És el que des SVD defineixen com “periodisme agradable de conèixer”. Podrien ser consells sobre pel·lícules o llibres, crítiques de restaurants… Normalment, aquest camp no converteix molt, però té una alta proporció de lectures registrades.

El posar en marxa aquest tipus de periodisme ha portat al diari a crear nous llocs de treball a la seva redacció: equips de dades i anàlisi, editors que treballen de forma transfronterera amb tots els departaments… A més, s’han buscat noves aliances com les col·laboracions amb la revista americana The Atlantic, de la que publiquen, cada mes, una història en profunditat. Aquests esforços han suposat que SVD hagi multiplicat per gairebé cinc el nombre de nous subscriptors. (Infografia: kundservice.svd.se)

Per The International News Media Association (INMA) / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...