27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Quina és la funció dels periodistes en una era d’algorismes?

Podem conèixer com la proliferació d’algoritmes planteja nous reptes per al periodisme i com les redaccions poden navegar a través de la lectura del llibre electrònic El paper dels periodistes en una era d’algorismes: una guia per preparar la sala de premsa per a humans i màquines.

Estem en un punt fonamental en l’ús de la intel·ligència artificial (AI) en periodisme. A mesura que les màquines intel·ligents esdevenen cada vegada més importants en la producció d’informació, és més important que mai que els periodistes entenguin i prenguin la propietat de com es recopilen, processen i distribueixen aquestes històries.

Per a les millors pràctiques sobre com treballar de manera col·laborativa amb màquines, l’estudi es va dirigir cap als líders de la indústria, inclosos els gerents de productes, acadèmics i editors sèniors a la redacció d’AP.

El que hem descobert i el que aquest llibre electrònic examina és el paper dels periodistes en un món cada vegada més impulsat per algoritmes alimentats per IA. S’espera que aquesta breu guia serveixi de referència en el disseny de la pròpia estratègia de redacció a cada mitjà.

Després de llegir aquest informe, sabreu:

– Els reptes clau impulsats per notícies algorítmiques, incloent el problema de “caixa negra”: la incapacitat per a les màquines d’entendre el contingut i l’aparició de bombolles d’informació.

– Estratègies per abordar aquests problemes, incloent la promoció de la rendició de comptes algorítmica, l’aplicació de taxonomies de notícies i el cultiu del pensament computacional.

Podeu llegir el document sencer CLICANT AQUÍ

Per Kourosh Houshmand / Associated Press Insights / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...