29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

RTVE llança el projecte Journalism Innovation Hub per estudiar la transformació digital dels informatius

Resultat d'imatges de Journalism Innovation Hub

RTVE ha llançat el projecte Journalism Innovation Hub, que neix amb l’objectiu d’estudiar la transformació digital dels informatius, incloent les noves tecnologies i noves formes de fer que una notícia arribi a l’espectador. El projecte s’ha presentat a les terceres Jornades Oi2 que organitza l’Observatori per a la Innovació dels Informatius a la Societat Digital (Oi2), en el qual participen RTVE, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat CEU San Pablo. La finalitat d’aquest Hub és poder  actuar en totes les fases  que intervenen en el procés comunicatiu, des de la forma de conèixer un fet noticiable, la seva captació, redacció, edició i publicació, fins a la seva arxivat per a posteriors recuperacions.

D’aquesta manera, es busca actuar  quan es produeix una notícia, amb sistemes d’alertes i prealertes, escoltant les xarxes socials i a través de sistemes de monitorització; a la  fase de captació i transport, utilitzant mobile journalism, periodisme ciutadà i edició en “el núvol”; i en la  fase de redacció i edició, amb sistemes de suport a periodistes en la primera fase de redacció de notícies i edició automatitzada.

Així mateix, es vol actuar en la forma de presentació de la notícia, utilitzant decorats virtuals, realitat augmentada i integració d’informació de xarxes socials; en el propi  mitjà de publicació, personalitzant el contingut i integrant-lo a les xarxes socials; i en el  arxivat, amb eines de metadades i indexació automàtica. Es tracta d’un  projecte obert , els resultats serviran per ràdio, televisió i interactius, que persegueix que totes les eines i funcionalitats s’implementin en “el núvol”, sense la utilització d’infraestructures locals.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / Mediàtic

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...