25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Segon EGM (II): Cap diari de Catalunya guanya lectors

La gran majoria de diaris editats a Catalunya, Illes Balears i País Valencià han perdut lectors respecte l’any passat, segons les dades de la segona onada de 2017 de l’Estudi General de Mitjans. Les úniques excepcions són Última Hora, Las Provincias i Diario de Mallorca, que en guanyen, mentre que el Diari de Tarragona es manté igual.

En concret, La Vanguardia continua com el diari amb més difusió segons l’EGM, amb 549.000 lectors, que suposa una pèrdua de 102.000 respecte la segona onada de l’EGM 2016. Per darrere se li acosta El Periódico, amb 485.000 seguidors, 5.000 menys que l’any passat.

A força distància es troben Levante-EMV, amb 238.000 lectors (-39.000); Información, amb 194.000 (-14.000); Última Hora, 166.000 (+1.000); Las Provincias, que avança un lloc amb 121.000 seguidors (+9.000), i El Punt Avui, que el perd amb 110.000 (-20.000).

Per darrere se situen Diario de Mallorca, que puja dos llocs amb 101.000 lectors (+12.000); Diari de Tarragona, que també en guanya dos amb 89.000 (repeteix resultat); l’Ara, que retrocedeix dues posicions amb 87.000 (-21.000); Mediterráneo, que també en perd dues amb 86.000 (-8.000), i tanca Segre, amb 77.000 lectors (-11.000).

La ràdio a Catalunya

RAC1 ha tancat un cop més la temporada liderant l’EGM, però tant l’emissora del Grupo Godó com Catalunya Ràdio empitjoren els resultats de l’anterior EGM, tot i que milloren respecte el de fa un any. En la segona onada de 2017, RAC1 es manté líder amb 814.000 oients diaris de mitjana, 44.000 menys que en l’EGM d’abril (el seu rècord històric), però 52.000 més que fa un any. Per la seva part, Catalunya Ràdio registra 575.000 seguidors, una reculada de 57.000 respecte l’anterior onada, però 55.000 més que les dades de juny de 2016.

Cadena SER continua tercera amb 346.000 oients de mitjana, el mateix resultat que en l’onada passada, i 1.000 menys que en la de fa un any. Quant als principals programes, El món a RAC1, el més escoltat, té 614.000 oients, 46.000 menys que a l’abril (el seu rècord històric); El matí de Catalunya Ràdio, registra 472.000 seguidors i en perd 23.000 respecte l’onada anterior; Hoy por hoy, de la Cadena SER, es queda amb 209.000 oients de mitjana, un retrocés de 8.000 respecte l’EGM d’abril.

Per Comunicació 21 i AEC / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...