27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Segueix a la baixa la lectura de diaris impresos a Espanya

Les últimes dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) realitzat a Espanya per l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) revelen que el consum de diaris, suplements, revistes i ràdio ha anat a la baixa aquest any 2018.

Només el 22,8% dels més grans de 14 anys consumeix diaris impresos a Espanya, enfront del 24,3% de l’any passat. És el percentatge més baix de les dues últimes dècades. Les revistes han caigut del 32,8% de 2017 al 29,7% el 2018, mentre que els suplements impresos han baixat al 7,4% (enfront del 8,7% de l’any anterior). També la ràdio ha retrocedit aquest any gairebé un parell de punts, quedant el percentatge d’oients en un 57,2% de la població.

La televisió (85%) és el mitjà més utilitzat pels espanyols, malgrat una lleugera caiguda. Per la seva banda, el mitjà que més creix és internet, utilitzat  per el 77,9% de la població espanyola (enfront del 75,7% de 2017).

Font i infografia: The New Barcelona Post / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...