27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

S’està passant dels clics als rellotges

Els editors ara poden fer un seguiment d’una gran quantitat de mètriques diferents, i la majoria és conscient que no hi ha cap mètrica única que sigui útil per a tothom. En quins aspectes se centren, en última instància, depèn de la seva estratègia: en general, es dirigeixen a un públic petit però altament compromès que podria estar disposat a pagar el contingut o si van a lectors de masses amb un model ad supported? I què esperen aconseguir del seu periodisme?.

Comentat per Media Consulting Group, un informe del 2016 de l’Institut Reuters per a l’Estudi del Periodisme a l’anàlisi de les redaccions va assenyalar que les principals organitzacions de notícies desenvolupaven el que anomenaven “analítiques editorials”, que estan estretament alineades amb les prioritats editorials i els imperatius de l’organització i informen tant a curt com a llarg termini.

Quan ens aproximem a les anàlisis, és crucial identificar aquestes prioritats estratègiques i no combinar mètriques de creixement i mètodes de lleialtat. A partir del 2018 veiem que els periodistes comencen a mirar les mètriques de fidelització i els tipus d’històries i mètodes de distribució que afavoreixen la repetició de visites. De fet, com més i més editorials volen confiar menys en la publicitat i buscar créixer els ingressos dels seus lectors, molts segueixen allunyant-se de centrar-se en pàgines vistes i números d’usuari únics (les mètriques de creixement clàssiques) a les mètriques de lleialtat com el temps dedicat a la pàgina o el nombre de visitants que tornen. El valor d’un públic fidel és clar per a aquells que busquen augmentar els ingressos dels lectors: els lectors més fidels porten a més subscriptors i, per tant, més ingressos.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia  (infografia: Innovation Media) – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...