Tendències a la premsa per fer subscriptors en l’era del coronavirus

La manera en què els editors de notícies naveguen per la imprevisible pujada del trànsit i la creació de subscripcions durant la crisi COVID-19 és el focus d’un nou informe publicat aquest dimecres, dia 20, per la International News Media Association (INMA). “Subscripcions de notícies a l’era del Coronavirus”, busca identificar les tendències claus del treball a l’espai de subscripcions, examinar els mecanismes que hi ha darrere del creixement del trànsit i els ingressos dels lectors i destacar les estratègies d’èxit d’editors de tot el món.

Els principals resultats de l’informe inclouen:

  • Subscripcions de lectors fidels: Si bé hi ha hagut un augment inèdit de la demanda de notícies i la subscripció digital avança, aquestes noves subscripcions provenen majoritàriament d’un públic fidel o no dels nous lectors COVID.
  • Audiències no homogènies, necessiten diferents enfocaments: Les audiències de COVID no són homogènies, mostrant diferents comportaments en funció de la resposta psicològica a la crisi. Per tant, caldrà estratègies de contingut diferents per desplaçar diferents públics cap a l’embut de la conversió.
  • Demanda de periodisme de qualitat: els públics estan demostrant una estimació pel periodisme de qualitat en temps insegurs i estan disposats a pagar per ell.
  • Periodisme explicatiu: els editors tornen al nucli del que saben fer millor: un periodisme bo, clar i explicatiu és el que importa.

L’informe, de 46 pàgines, té com a objectiu comprendre l’augment de la demanda d’audiència per a les notícies de la COVID-19, estudiant estratègies i tàctiques emergents: quin és el contingut convincent, butlletins emergents, estratègies de contingut de la comunitat, evitació de notícies i molt més. L’informe també contempla la demanda de subscripcions des de la perspectiva de no usuaris, usuaris anònims, usuaris coneguts i usuaris subscrits. Els editors, per la seva banda, busquen ampliar els ingressos provinents de la subscripció, solucionant problemes com ara la variació dels preus dels subscriptors. (Infografia: INMA)

NOTA: L’informe “Subscripcions als periòdics en línia a l’era del Coronavirus” està disponible per un import de 795 dòlars. Podeu connectar amb l’entitat des d’aquest link.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *