30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

The Economist vendrà anuncis per temps d’atenció

El setmanari ha decidit canviar el seu model publicitari basat en el cost per mil impressions. A partir d’ara, cobrarà als anunciants en funció de l’atenció que l’usuari presti al seu anunci. Aquesta estratègia ja ha estat provada amb èxit pelr Financial Times. The Economist oferirà als venedors de tot el món la possibilitat de comprar l’atenció del lector (CPH o cost per hora). La visibilitat i el compromís amb els anuncis es consideren formes més eficaces que el nombre de clics a l’hora de mesurar el retorn de la inversió en publicitat digital.

El nou model publicitari només cobrarà als anunciants pels anuncis que generin més de cinc segons de visualització activa. Per sota d’aquest temps, “no classifica com atenció significativa”, assegura Ashwin Sridhar, responsable de productes digitals del mitjà. Desplaçar-se per la pàgina, escriure en el teclat o fer servir el ratolí es consideraran comportaments de lectors actius. The Economist també ha establert un temps de 30 segons per limitar l’atenció, protegint els venedors tant de subexposició com de sobreexposició d’impressions d’anuncis.

D’El Butlletí d’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

  • Aquest és el futur del mitjans electrònics, continguts generalistes en obert i opinió i reportatges especialitzats de pagament. Però pagament per “temps” consumit, la presència d’anunciants generarà crèdit de lectura, “temps”. D’aquesta manera els anunciants milloraran la seva imatge davant del lector, deixant de ser una “anomalia” dins del text i passant a ser facilitador de continguts. Generalitzant, a mig i llarg termini, tots els sectors productius i de serveis estaran influenciats per l’economia col·laborativa. No pagarem per tenir, pagarem per “ús”. L’economia col·laborativa s’imposa, mica en mica,sector a sector, a llarg termini el que comprarem serà TEMPS

  • 2n comentari, sense voler cansar més…

    Internet és diversitat, el consumidor no vol una sola opinió, la facilitat d’accès als continguts a través de la xarxa possibilita consultar diferents versions d’un fet, diferents opinions, diferents mitjans… Per tant, una solució al històric problema dels continguts de pagament, passa per vendre “bonus” de temps. Temps per gastar a qualsevol mitjà electrònic, i que aquest reculli el pagament en funció del “temps” (cadascú amb la seva tarifa)que l’usuari hagi gastat en el seu mitjà. La solució no passa per vendre subscripcions digitals , això són propostes del segle passat per resoldre problemes de la nova economia del segle XXI i mai podrà funcionar. En el temps i en el preu que cada mitjà li posi al temps està la solució. És més, éssent agosarat, un negoci de futur, i que pot ser molt rendible serà la “intermediació” en la compra de temps…per a consumir informació en els mitjans, això si, ha de ser un negoci, com l’economia, GLOBAL

    • Estic toptalment d’acord en el primer punt i quan al segon, més tan agosarat com assenyat, i dedicaré més temps. M’ha sorprès.

        • El segon és una conseqüència del primer. I si parlem d’economia col·laborativa pensa que sempre hi ha una intermediació que és un rau el negoci. Uber. Bnb etc. són empreses d’intermediació. i per cert són els projectes on van les injeccions financeres -a modus d’inversió- del mercat.La qúestió és tenir un pensament global.Res més i res menys..

          • La sorpresa és positiva has anat més lluny del que pensava amb un plantejament genial. Moltes gràcies per l’aportació

  • Doncs si t’interessa aprofundir ja saps on trobar-me, aquest és un dels temes que m’interessa, la informació a la xarxa, i la viabilitat a mig i llarg termini dels mitjans digitals i com des dels fonaments de l’economia col·laborativa es poden dissenyar nou models de negoci en el sector.