30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Un estudi revela que la meitat de la gent gran navega per internet i el 48% segueix comprant premsa al quiosc

Una de cada tres llars de gent gran disposen de telèfons mòbils intel·ligents i la gran majoria té un únic proveïdor de serveis de telecomunicacions, segons un estudi que també revela que la meitat de la gent gran navega per internet i segueix comprant premsa al quiosc. Més de la meitat de la gent gran (52%) navega per internet, dedicant-hi una mitjana de 87 minuts. També gairebé la meitat dels majors de 65 anys (48%), segueix comprant premsa de paper al quiosc.

Aquestes són dues de les principals conclusions de l’estudi que ha realitzat e-Media, una Empresa de Base Tecnològica (EBT) o spin-off de la Universitat Complutense de Madrid.

e-Media ha realitzat aquesta investigació com a part de la seva Projecto Ment@, una emprenedoria social per afavorir les TICs entre grans actius, majors dependents i els seus cuidadors. La primera fase ha estat una enquesta online realitzada a l’entorn dels professors universitaris per conèixer el nivell d’equipament a les llars de la gent gran.

Pràcticament totes les llars disposen de televisió (100%), ràdio (96%) i telèfon fix (94%), i en tres quartes parts també telèfon mòbil convencional (75%). En un de cada tres (34%) hi ha també telèfons mòbils intel·ligents -smartphones-. La gran majoria de les llars (91%) té un únic proveïdor de serveis de telecomunicacions i en gairebé dos terços d’ells (61%) es tracta de Telefónica / Movistar.

Quant a l’ús que es fa del telèfon és principalment per fer i rebre trucades, tant en fix (81%) com en mòbil (73%). L’enviament de SMS (30%), l’ús de WhatsApp (18%) o navegar a internet (11%) segueixen sent minoritaris.

La inversió anual en tecnologia en aquestes llars de gent gran ronda els 1.500 euros. El 80% gasta en telefonia més de 30 euros al mes, sent la mitjana mensual de 68 euros.

Respecte al consum de mitjans, el majoritari és la televisió (informatius: el 89%; entreteniment: 75%), i també és molt important la ràdio (70%). Crida l’atenció, en aquest estudi, que la gent gran continuen sent un públic fidel als productes d’impremta. Així, al voltant de la meitat, segueix comprant premsa al quiosc (48%) i llibres a les llibreries (47%). Un 23% llegeix premsa gratuïta de paper i el 21% manté vives subscripcions a diaris i revistes. També les aplicacions, que els enquestats perceben de més interès per a la gent gran, estan relacionades amb la impremta: lectura de premsa i llibres (74% ).

Per aprofundir en les necessitats, reals i percebudes d’aquest grup de gent gran, i desenvolupar un entorn i unes aplicacions adaptades a elles, s’ha dissenyat una segona fase de la investigació, que es posarà en marxa a partir de gener de 2014, que pretén finançar socialment a través de crowdfunding i amb patrocini d’empreses. Podeu obtenir més informació AQUÍ 

De ABC i AEC / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...