Un exemple a estudiar: el diari francès La Croix arriba als 20.000 subscriptors digitals

El diari nacional francès La Croix (Grup Bayard) anuncia que ha estat seleccionat, juntament amb set altres mitjans europeus (The Independant – Regne Unit, RP Online – Alemanya, El Mundo – Espanya, Gazeta Wyborcza – Polònia, Mittmedia – Suècia, Kurier – Àustria, Denik N – República Txeca) pel Laboratori Europeu de Subscripcions GNI per participar en un programa de recerca de nou mesos “que ajudarà a enfortir la conquesta de subscripcions digitals i a augmentar el seu desenvolupament digital”. El laboratori de subscripcions GNI és una iniciativa llançada per Google, el Financial Times i INMA (International News Media Association).

“La Croix té el plaer de participar en aquest programa per compartir l’experiència i els valors dels principals agents del sector com el Financial Times, Google i INMA i espera poder compartir idees i bones pràctiques amb altres grans mitjans de comunicació estrangers”, va dir el diari. L’objectiu d’aquest laboratori: “oferir als editors que treballin junts per avançar en termes de participació de nous subscriptors i transformació digital. Durant nou mesos, treballarem amb els nostres col·legues sota l’ègida del Financial Times i Google per disseccionar cada pas en termes de fidelització digital”, va confiar a CB News Arnaud Broustet, director general i administrador general del diari.

La Croix, que, per cert, no ha posat cap empleat a l’atur parcial durant aquest període de la pandemia període (una taxa que no va superar el 15% per al conjunt del grup Bayard), vol estudiar amb més deteniment les palanques que permetrà al diari dedicar-se encara més, a monetitzar i retenir el seu públic. “Esperem que això ens faci creuar un estable addicional en la retenció de subscriptors digitals”, afirma Arnaud Broustet. Aquesta iniciativa permetrà a cada editor compartir els seus comentaris. “Creiem que un model de contingut sostenible de pagament és absolutament necessari per al desenvolupament dels nostres diaris. La pregunta és com construir models econòmics sostenibles… ”, subratlla el subdirector de La Croix.

Un pas de complementarietat dels suports

El diari va superar els 20.000 subscriptors digitals a l’abril i s’ha proposat arribar als 40.000 en dos anys. “Observem que des del 16 de març hi ha hagut una acceleració de les connexions digitals dels subscriptors del diari imprès”. L’objectiu de La Croix: convertir el major nombre possible de lectors en digitals. La meitat dels seus subscriptors d’impressió –en té 59.000- ja han adoptat l’ús digital. En total, 50.000 subscriptors (imprès + digital) utilitzen digital per llegir La Croix diàriament. No volem oposar-nos absolutament a la impressió i al digital. Vam llançar La Croix Hebdo (principis d’octubre de 2019) perquè veiem que els abonats digitals s’obren a la impressió, una complementarietat que s’està posant en contacte amb el digital”, afirma Arnaud Broustet. “Has de ser lúcid: tenim ecosistemes fràgils, preveiem usos i intentem respondre amb noves reunions editorials. No creiem que el paper mori, però, quan gestionem un compte operatiu, hem d’adaptar el model.”

El director gerent de La Croix vol ser optimista i defensa una “proposta circular i complementària”. Per a ell, la sostenibilitat de la impressió per a un diari és important: “la potència de la pàgina principal, el xoc de la imatge… Estem passant per una etapa de complementarietat de suports. La impressió encara és útil, confirma l’estat d’un mitjà de comunicació”, conclou. Els comentaris sobre el laboratori de subscripcions GNI es faran públics el mes d’octubre d’enguany, a la conferència anual de l’INMA. (Infografia: La Croix)

El diari nacional francès La Croix (Grup Bayard) anuncia que ha estat seleccionat, juntament amb set altres mitjans europeus (The Independant – Regne Unit, RP Online – Alemanya, El Mundo – Espanya, Gazeta Wyborcza – Polònia, Mittmedia – Suècia, Kurier – Àustria, Denik N – República Txeca) pel Laboratori Europeu de Subscripcions GNI per participar en un programa de recerca de nou mesos “que ajudarà a enfortir la conquesta de subscripcions digitals i a augmentar el seu desenvolupament digital”. El laboratori de subscripcions GNI és una iniciativa llançada per Google, el Financial Times i l’INMA (International News Media Association).

“La Croix té el plaer de participar en aquest programa per compartir l’experiència i els valors dels principals agents del sector com el Financial Times, Google i INMA i espera poder compartir idees i bones pràctiques amb altres grans mitjans de comunicació estrangers”, va dir el diari. L’objectiu d’aquest laboratori: “oferir als editors que treballin junts per avançar en termes de participació de nous subscriptors i transformació digital. Durant nou mesos, treballarem amb els nostres col·legues sota l’ègida del Financial Times i Google per disseccionar cada pas en termes de fidelització digital”, va confiar a CB News Arnaud Broustet, director general i administrador general del diari.

La Croix, que, per cert, no ha posat cap empleat a l’atur parcial durant aquest període de la pandemia període (una taxa que no va superar el 15% per al conjunt del grup Bayard), vol estudiar amb més deteniment les palanques que permetrà al diari dedicar-se encara més, a monetitzar i retenir el seu públic. “Esperem que això ens faci creuar un estable addicional en la retenció de subscriptors digitals”, afirma Arnaud Broustet. Aquesta iniciativa permetrà a cada editor compartir els seus comentaris. “Creiem que un model de contingut sostenible de pagament és absolutament necessari per al desenvolupament dels nostres diaris. La pregunta és com construir models econòmics sostenibles… ”, subratlla el subdirector de La Croix.

Un pas de complementarietat dels suports

El diari va superar els 20.000 subscriptors digitals a l’abril i s’ha proposat arribar als 40.000 en dos anys. “Observem que des del 16 de març hi ha hagut una acceleració de les connexions digitals dels subscriptors del diari imprès”. L’objectiu de La Croix: convertir el major nombre possible de lectors en digitals. La meitat dels seus subscriptors d’impressió –en té 59.000- ja han adoptat l’ús digital. En total, 50.000 subscriptors (imprès + digital) utilitzen digital per llegir La Croix diàriament. No volem oposar-nos absolutament a la impressió i al digital. Vam llançar La Croix Hebdo (principis d’octubre de 2019) perquè veiem que els abonats digitals s’obren a la impressió, una complementarietat que s’està posant en contacte amb el digital”, afirma Arnaud Broustet. “Has de ser lúcid: tenim ecosistemes fràgils, preveiem usos i intentem respondre amb noves reunions editorials. No creiem que el paper mori, però, quan gestionem un compte operatiu, hem d’adaptar el model.”

El director gerent de La Croix vol ser optimista i defensa una “proposta circular i complementària”. Per a ell, la sostenibilitat de la impressió per a un diari és important: “la potència de la pàgina principal, el xoc de la imatge… Estem passant per una etapa de complementarietat de suports. La impressió encara és útil, confirma l’estat d’un mitjà de comunicació”, conclou. Els comentaris sobre el laboratori de subscripcions GNI es faran públics el mes d’octubre d’enguany, a la conferència anual de l’INMA.

Font: BC News France (Infografia: La Croix)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *