30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Una consultora prediu que la premsa en paper a Espanya desapareixerà el 2024

Una consultora nord-americana prediu la desaparició de la premsa en paper per aquesta primera meitat de segle. El treball no augura la mort o desaparició total, però sí la seva irrellevància per als mitjans i notícies. A Espanya, l’estudi pronostica que els diaris de paper deixaran de ser rellevants en el 2024. I anys abans, als Estats Units (2017) i al Regne Unit (2019). Així com el primer país a abandonar el paper serà Estats Units, l’últim -segons l’estudi- serà Argentina (2039). 

La consultora nord-americana Future Exploration Network, que es dedica a assessorar grans firmes, és la responsable del “Calendari d’Extinció dels diaris”. Els autors diuen haver-se basat en les tendència actuals per elaborar el treball. Molts han estat els teòrics que han pronosticat la fi de la premsa -o fins i tot de la impremta- a causa del desenvolupament tecnològic (ordinadors, mòbils, pastilles, etc.) i a la minva d’inversió publicitària.

Encara que ara pugui semblar inversemblant una desaparició total o molt vasta, el transcurs dels segles també va arraconar a l’oblit a la cera, l’argila, el papir i el pergamí. Fins i tot, avui ja es treballa amb materials punters -grafè- tan manejables i fins com el paper i interactius com un dispositiu digital de avui dia. El temps dirà.  

d’Horizonte FT / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...