30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Una editorial britànica de diaris locals preveu cobrar als estudiants de periodisme pels seus articles

Newsquest, la tercera editorial de diaris locals i regionals més gran del Regne Unit, ha trobat una nova i polèmica font d’ingressos. En el futur la companyia preveu fer passar per caixa als estudiants de periodisme que vulguin publicar els seus articles en les seves diferents capçaleres.

La editorial ha enviat recentment cartes a les universitats amb cursos de periodisme en els seus programes acadèmics convidant als estudiants a participar en el que Newsquest anomena “una oportunitat única i excitant de treballar per a un diari local”. Per participar en aquest singular programa les universitats hauran d’abonar 100 lliures (135 euros) en concepte de subscripció, mentre que els estudiants hauran d’abonar a títol individual una quantitat de 20 lliures (27 euros).

Mitjançant l’abonament d’aquestes 120 lliures els estudiants de les universitats que se sumin al controvertit programa de Newsquest podran enviar durant un període de vuit mesos fins a vuit articles que veuran després la llum en les pàgines web de les diferents capçaleres de premsa local de l’editorial britànica.

La peculiar iniciativa de Newsquest no ha caigut lògicament molt bé al gremi periodístic del Regne Unit. De fet, la Unió Nacional de Periodistes (NUJ) d’aquest país ha condemnat públicament el projecte pel seu “cinisme” i el seu afany per “lucrar-se de gent jove desesperada per obrir-se camí en una indústria tan competitiva com el periodisme”. Newsquest, filial de l’empresa nord-americana de mitjans Gannet, té en el seu portfoli a diaris com The Argus, Oxford Mail, Dorset Echo o Lancashire Telegraph.

d’El Butlletí de l’AMiC 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...