27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Una rotativa per personalitzar diaris

Una nova rotativa acaba de ser inaugurada al Nord de França. La novetat és que es tracta d’un projecte únic que permet personalitzar el contingut editorial i la publicitat en els diaris. Un projecte de sis milions d’euros amb la qual el grup Sogemedia (especialitzat en setmanaris de proximitat) pretén revolucionar les perspectives per a la premsa escrita.

Més de trenta capçaleres de tirada regional –diària o setmanal- (com L’Observateur, La Sambre o Le Bonhomme Picard) permetran als seus lectors triar quina edició impresa és la que volen comprar. Aquest model ja existeix en versió digital, la qüestió és quin forat trobarà en el paper.

La pregunta que es van plantejar és quantes pàgines llegim d’un diari? Quantes pàgines fem servir per embolicar el peix si tan sols donar-hi un cop d’ull? Et pot interessar molt la informació local o regional, però res les pàgines salmó o les esportives.

A la pràctica aquest model es tradueix en imprimir menys pàgines, però a gust del consumidor. Podria haver-hi edicions infinites. La cosa és si resulta rendible… I sembla que ho han fet reemplaçant una vella rotativa de vuit cossos per una impressora Kodak d’injecció de tinta capaç d’imprimir 96 pàgines de tabloide a una velocitat de 300 metres per minut.

I la possibilitat de personalització és doble, ja que es pot personalitzar el que s’ofereix a l’anunciant. Per exemple, un anunciant d’un poble que té una àrea d’influència de 200 habitatges ja no apareixerà en tota la zona coberta per l’edició en paper, que li costaria massa, sinó que podrà dissenyar una publicitat personalitzada, amb dades variables, amb el nom del lector i la distància que separa casa seva del supermercat.

Però no ens portem a enganys. La personalització tampoc és extrema: a més del contingut local, el lector pot triar quatre elements entre els vuit proposats.

Els creadors no parlen de revolució, sinó d’una transmutació per transformar l’empresa. No es tracta d’un projecte tècnic, també és un projecte editorial que farà reflexionar sobre la manera diferent informació que es difon.

Des del 20 de gener, són al carrer.

De Presse et Tablette / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...