01/12/2021 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Ús de les xarxes socials: 6a Onada de l’Observatori de Xarxes Socials

L’informe de resultats de l’Observatori de Xarxes Socials, que ha fet The Cocktail Analysis conjuntament amb l’agència de mitjans Arena, presentat aquesta setmana, tracta l’evolució dels diferents canals socials fins a la seva situació actual detallant els valors que emanen de cada un d’ells, així com l’ús que donen els consumidors a cada xarxa social, i la visió de les marques sobre com el Social Media els ajuda en la construcció dels seus negocis. De fet, per fer focus en la percepció de les marques sobre la seva presència en l’àmbit de xarxes socials l’estudi incorpora una novetat metodològica aquest any: entrevistes a professionals de grans marques amb experiència i trajectòria en xarxes socials.

Principals conclusions de l’estudi. Dades generals:

• La penetració d’usuaris de xarxes socials entre internautes es manté estable des de 2011, el 90% d’internautes (92% en l’onada anterior) tenen compte actiu en almenys una de les principals xarxes socials (Facebook, Tuenti, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, Pinterest). De mitjana, cada usuari té 2,3 comptes actius.

 

• La plataforma WhatsApp supera Facebook en volum d’internautes amb compte actiu (87% enfront de 83%).

• Twitter sembla estancar-se. 41% d’internautes amb compte actiu (42% en l’onada anterior), i no aconsegueix captar nous usuaris: només un 12% d’usuaris de Twitter han obert el seu compte en l’últim any.

• Salt endavant d’Instagram: el 12% d’internautes amb compte actiu en onada anterior al 20% el 2014. És la xarxa que aconsegueix més volum de nous usuaris i la que compta amb la percepció d’un ús cada vegada més freqüent. El prototip d’usuari: dona, urbanita i jove.

• LinkedIn és la xarxa amb més pes de nous usuaris (18% han obert el compte en l’últim any).

• Pinterest, encara amb una penetració d’usuaris actius minoritària (7% d’internautes), s’associa amb valors molt aspiracionals (inspirador, disseny, creativitat…).

D’El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...